Selamat Datang ke Ruai Aman. Blog Berinformasi dan BerilmiahTerima kasih atas kunjungan anda. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

Welcome To My Ruai

Sep 26, 2012

Operasi Fogging

Sedang khusyuk melayari dunia maya, isteri tersayang tergesa-gesa datang menghampiri. "Operasi Fogging" ujarnya tanpa aku sempat bertanya. Aku menjenguk keluar jendela [hamboi...], betullah. Kenderaan 'Kementerian Kesihatan Malaysia' sudahpun berlabuh di depan kuartes salah seorang staf guru, jaraknya hanya beberapa ela  dari kuartes yang kami sekeluarga duduki. Beberapa orang pekerja mulai menjalankan operasi membasmi nyamuk dan suku-sakatnya.

Nah...Rasakan! Bisikku gembira. Pasti suku-sakat pembawa penyakit itu akan mati termasuk yang tersembunyi haha... Aman sikit hidup. Terima kasih pihak KKM. Cuma yang kurang 'cun' ialah kita tidak dimaklumkan dengan kedatangan mereka [ataupun kami yang tak tengok notis]. Isteri yang tengah memasak terburu-buru 'menyelamatkan' masakan daripada dihembus oleh angin sepi-sepoi yang membawa bersama asap.
Flat staf turut di'sembur'.

Apapun...sekali lagi jutaan terima kasih kepada kakitangan KKM yang sudi membantu membasmi nyamuk di kawasan kami. Jasa kalian kami hargai.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...