Selamat Datang ke Ruai Aman. Blog Berinformasi dan BerilmiahTerima kasih atas kunjungan anda. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

Welcome To My Ruai

Jun 17, 2012

Elektrik Pula Bila?

Semalam balik ke kampung. Walaupun gawai hari tu dah berkumpul dan bertemu emak tersayang, rasa rindu pula. Dalam perjalanan balik, nampaklah bangunan tangki air yang dibina tidak jauh dari rumah panjang tersergam kukuh. Masih di dalam pembinaan. Sebelum ni, kita guna air paip yang bersumberkan air gunung. Fresh dan menyegarkan!
Kalau bekalan air bersih sudah nampak 'tandanya', bekalan elektrik bila lagi? Setakat ni belum nampak bayang lagi. Takkan sudah lebih 50 tahun negara merdeka dan hanya tinggal 8 tahun lagi negara kita mencapai status negara maju, masih ada masyarakat yang belum menerima kemudahan elektrik!!! Setakat ini, generator masih menjadi punca kuasa elektrik. Penggunaannya bukan sahaja kurang praktikal tetapi juga mahal kos operasinya [harga bahan bakar yang tinggi dan masa operasi yang terhad]. Duhai YB-YB sekalian, tolehlah kami di sini walau untuk seketika!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...