Selamat Datang ke Ruai Aman. Blog Berinformasi dan BerilmiahTerima kasih atas kunjungan anda. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

Welcome To My Ruai

Dec 15, 2011

Secebis Pengorbanan

Gambar: Pemandangan bandar Sibu dari tingkat 9 Bangunan Persekutuan.
Salam IMalaysia pembaca budiman. Maaf, tak sempat nak update apa-apa dua hari ni. Bukan bosan berblog tetapi jadual harian agak padat. Saat-saat akhir diminta oleh bos untuk mengikuti Lawatan Penanda Aras Untuk Program "Resource Pool" ke PPD Sibu.

PPD Sibu? Alamak, kat mana lokasinya? Kalau setakat bandar Sibu, aku fahamlah sikit-sikit selok beloknya. Tapi kalau dah jauh sikit, aku memang buta lokasi. Mahu tak mahu, aku tebalkan muka mengadap bos. Minta jasa baik bos untuk "meminjam" kakitangan pejabat hantarkan aku ke sana. Ceh! punyalah manja, siap pakai driver lagi. Terima kasih bos.

Seramai 7 orang pengetua, 6 orang penolong kanan dan 4 orang wakil PPD Betong menyertai lawatan tersebut. Terima kasih atas sambutan mesra dan perkongsian Team Resource Pool PPD Sibu. Perkongsian tentang program Resource Pool amat mengujakan. Nampaknya PPD Sibu sudah selangkah ke depan berbanding yang lain.



Apa yang pasti, Program RP yang dilaksanakan oleh PPD Sibu sejak tahun 1993 menggambarkan komitmen, kerjasama dan pengorbanan yang bukan sedikit dalam kalangan warga pendidik di Sibu. Berkorban masa, tenaga dan wang ringgit. Ternyata usaha mereka berbaloi. GPS semua sekolah di Sibu di bawah 6!

Syabas! Secara peribadi saya amat kagum dengan sikap "sanggup berkongsi" rahsia kejayaan dalam kalangan sekolah-sekolah di daerah Sibu [22 buah sekolah]. "Tidak ada sikap bagai enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing-masing'. Tidak ada rahsia di antara mereka. Sekolah yang cemerlang akan cuba membantu sekolah yang lemah demi menaikkan prestasi sekolah di Bahagian Sibu. Walaupun mungkin ada sikap 'cemburu', itu boleh kita anggap sebagai persaingan sihat.

Syabas PPD Sibu dan warga pendidik di daerah Sibu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...