Selamat Datang ke Ruai Aman. Blog Berinformasi dan BerilmiahTerima kasih atas kunjungan anda. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

Welcome To My Ruai

Sep 12, 2012

Oh My English!

Salam penuh kerinduan buat pembaca semua.

Kali ini saya ingin berkongsi tentang sebuah program terbitan Astro yang memang superb! Pasti semua tahu akan rancangan Oh My English! Secara peribadi saya memang suka rancangan tersebut apatah lagi anak-anak saya yang berumur 8 dan 6 tahun. Walaupun diulang berpuluh kali, kedua-duanya tidak jemu-jemu. Nama-nama seperti Mr. Henry, En. Mohd Salleh, Pn. Hajar, Jibam, Anusha, Azlin, Faiz dan lain-lain tidak lekang daripada mulut comel mereka. Bagus juga daripada mereka menonton lambakan cerita seram, ganas, lawak poyo dan cerita fantasi Indon yang tidak memberi sebarang manfaat [maaf, ini hanya pendapat peribadi].

Syabas kepada Astro kerana menerbitkan banyak rancangan berbentuk pendidikan seperti OME, Art Attack, Sains Comot, Finger Tips, Tutor TV, Backyard Science dan lain-lain lagi. Rancangan sebegini amat bermanfaat bagi kanak-kanak. Ia bukan sahaja mampu memperbaiki penguasaan bahasa dan pengiraan malah mempertajamkan daya pemikiran dan kreativiti. Saya sendiri melihat banyak perubahan anak-anak saya. Sebutan bahasa Inggeris mereka lebih tepat dan lancar. Kedua-duanya juga semakin bijak menonjolkan kreativiti masing-masing. Semoga program sedemikian diteruskan ataupun diperbanyakkan lagi dengan pengisian yang lebih berkualiti.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...