Selamat Datang ke Ruai Aman. Blog Berinformasi dan BerilmiahTerima kasih atas kunjungan anda. Kehadiran anda amat dialu-alukan.

Welcome To My Ruai

Jul 7, 2012

Alkisah si pelupa

Koleksi Majalah LAMAN
[Dah kumpul majalah Laman sejak dari Edisi Pengenalan lagi]

Semalam kami sekeluarga jalan-jalan ke Bandar Sibu. Cari hadiah untuk para pelajar Tingkatan 6 yg mendapat keputusan cemerlang dalam Peperiksaan Penggal Pertama lepas. Sing Kwong Mall, Delta Mall dan Farley Shopping Complex habis diredah. Syukur anak-anak tidak banyak karenah. Langsung tidak mengadu letih. Cuma saya dan wife yang letih bila tiba di bahagian stationery, letih mendengar anak-anak memujuk rayu nak beli itu nak beli ini. Beli jugalah, lagipun dia orang cuma nak beli buku dan alat tulis je. Sekurang-kurangnya dia orang bersemangat untuk belajar.

Pukul 4.00 petang, Premier Shopping Mall menjadi destinasti. My wife kata nak beli baju. Biasalah kalau perempuan beli barang, belek sana belek sini, belinya tidak [Oppsss... sorry orang perempuan]. Akhirnya, setelah aku mengadu kaki naik penat [triklah tu, tak baik sungguh!] barulah misi membeli baju berjaya. My wife beli 2 helai, cukuplah daripada jalan-jalan kemudian tak beli apa-apa.

Tiba-tiba teringin pula nak tengok wayang [terdapat di atas Premier Shopping Mall]. Tanpa dirancang, kami berlima termasuk seorang anak buah saya beli tiket cerita Cina, The Ressurection Painted Skin II. Boleh tahan le citernya. Biasalah kalau citer lawan-lawan Cina memang banyak special effect.

Habis tengok wayang, singgah di kedai buku. Tetiba mata aku tertangkap majalah Bonus Anjung Seri Edisi ke-11. Tanpa berlengah, aku terus beli. Puas hati tak terkira sebab aku ni memang kaki majalah. Kalau dulu aku melanggan majalah Anjung Seri dan Impiana tapi kini tak lagi [bukan dah tak minat tapi... hatiku dah ditawan oleh Majalah LAMAN hehe... Setiap keluaran aku mesti beli]. Sekarang ni aku beli Impiana Edisi Bumper dan Anjung Seri Edisi Bonus je hehe. Semua majalah tu aku simpan elok-elok dalam rak kaca.
Pelanduk dua serupa...memang sama pun!

Berbalik kepada majalah Anjung Seri Edisi 11 yang aku beli tadi... Sampai di rumah barulah aku perasan. Opss! Rupanya aku dah beli dah edisi bonus tu! Halamakkk.... kenapa aku boleh lupa? Aku dah beli majalah tu sebulan dua yang lepas. Hemsss melayang juga RM22.00, terbeli edisi yang sama. Nak buat camna, dah nasib badan aku si pelupa!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...